سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

این هفته رهبران استرالیا و پاپوآ نو گینه به ادامه بحث خود به بازگشایی بازداشتگاه جزیره مینوس دیدارخواهند کرد.

در ماه اگست، برای پناهجویانی که سعی می کنند به استرالیا با قایق بدون ویزای معتبر بیایند استرالیا توافق نامه ای با پاپوآ نو گینه به بازگشایی بازداشتگاه جزیره مینوس نمود. این طرح پس از تصمیم دادگاه عالی استرالیا که طرح دولت گلارد به پردازش پناهجویان در مالیزیا را غیرقانونی قرار داد که به تعویق افتاد. دولت امیدوار به از سرگیری برنامه های پردازش دور از ساحل هایش هست پس از رای پارلمان استرالیا روز پنجشنبه بر روی تغییرات قوانین مهاجرت به طوری که پناهجویان را بتوان به مالزیا بفرستند.

نماینده پاپوآ نو گینه در استرالیا گفت: که دولت وی "آماده و حاضر به همکاری با استرالیا بر روی هر راه حل از طریق مرکز پردازش مینوس است ".

عفو بین الملل و سایر گروه های پناهندگان برنامه برای فرستادن پناهجویان به جزیره مینوس را مورد انتقاد قرار دادند وگفتند که ارسال آنها به پاپوآ نو گینه هیچ تفاوتی به ارسال آنها به نائورو ندارد.

یکی دیگر از سازمان های مشهوراسترالیا شرایط جزیره مینوس را محکوم کرد. مدیر اجرایی شورای استرالیا برای توسعه بین المللی اظهار داشت که "شواهد بسیاری است" که افراد بازداشت شده در نائورو و در جزیره مینوس" رنج می برند و از آسیب ذهنی با صدمه به خود و تلاش خودکشی که یک اتفاق معمولی‌ است، و نبودنه مشاوران آموزشی و کارمندان قادر به کنار برآمدن". وی همچنین گفت که بسیاری از این پناهجویان برای تروما و مسائل مربوط به بهداشت روانی پس از بازداشت آنها هنوز هم در حال درمان هستند.

یک وکیل استرالیایی که در جزیره مینوس در سال 2008 کار می کرد گفت که شرایط در بازداشتگاه جزیره مینوس بسیار گرم، مرطوب و تنگ شده بود. او گفت که "این امر می تواند بسیار دشوار" برای پناهجویان که در این مرکزهستند باشد.

"در طول سفر من در اطراف آن برای من گفتند که مردم برای کوشش خودکشی خود را در جعبه های برق پرتاب کردند، تلاش کشتن خود با برق، به واضح‌ در حالت حمله‌ عصبی‌ و یا ناامیدی بوده، باید بگویم. [...] بنابراین واضح‌ است که این افراد کاملاً به حد و اندازه کافی که داشتند و آماده نبودند تا در آنجا ادامه بدهند. به گونه‌ داستان های آنان که من شنیده ام، شنیدنیها، دوباره تنها از مردم محلی که ناظراین چیزهایی هستند آنها می گویند" او ادامه داد.

در همین حال، آرجانس سازمان ملل متحد برای پناهندگان، به پارلمان گفت که فرستادن پناهجویان به مالیزیا برای آنان بهتر است از آنچه که در استرالیا بازداشت شوند. ریچارد توویل، نماینده کمیساریهای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد منطقه ای گفته است که شرایط در توافق بین استرالیا و مالیزیا به این معناست که یک پناهجو برخورد بهتری درآنجا خواهد داشت از آنانی که در بازداشت استرالیا بسر می برند. سیاست بازداشت اجباری پناهجویان استرالیا اجازه نمی دهد که پناهجویان کار کنند یا در جامعه زندگی کنند، چنانچه مالزیا اجازه می دهد.

حمایت کمیساریهای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای توافق با مالیزیا بسیار مهم است، پیش از رای گیری پارلمانی روز پنجشنبه که معاهده مالیزیا قانونی شود. نخست وزیر استرالیا رای در تغییرات قانون در مجلس برای 80 سال هیچ از دست نداده است.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی